Да правиш филмова музика, музика за видео игри и гейминг предизвикателства… Да играеш с нотите и да диктуваш настроението, като дори вкарваш инструментите във война… Това го може само Александър Костов!
32 годишният Александър е един от малкото българи, участвали в записите към музиката на световни хитове като: сериала „Короната“ ( The Crown), филмът с Бен Алдридж „Да пееш в Париж“ ( Paris song), култовите видео игри “Total War Three Kingdoms” или “Assassin’s Creed Odyssey” и още много други. Като част от екипа на семплинг компанията Strezov Sampling, Алекс участва в създаването на продукти използвани от филмови композитори по цял свят и този поглед към международните тенденции му помага да развие своя собствена идея.
Сюжетът на видео игрите дава идея на младия композитор за новия проект
Проектът „Войната на инструментите“ е уникална интернет платформа, която представя една песен записана в три коренно различни стилово и ансамблово варианта, но звучащи в абсолютен синхрон. Програмата позволява да се добавят и изключват инструменти, да се миксират трите записа, така че да се експериментира с музиката и да се получи различен аранжимент. „Идеята всъщност възникна от битките на героите във видео игрите– споделя Александър Костов– помислих си какво би било ако вместо персонажи, инструментите да влязат във война. И тъй като досега бях правил различни аранжименти на една и съща мелодия, реших да отида до абсолютната крайност, в която не се повтаря един и същи инструмент в различните версии“.
Филмов композитор създава „Войната на инструментите“
Стартовата, авторска песен от проекта е със заглавие „It`s My Time To Bе Alive“. Записана е със симфоничен оркестър, във фънк-рок вариант и в електро-денс вариант. Дванадесет бутона добавят или премахват гласовете на трима вокалисти и специфичните за всеки от стил музика инструменти. „It`s My Time To Bе Alive“ може да бъде слушана както в опцията само с вокал или инструмент, така и с включени всички възможни варианти. Една година отнема на Александър да изгради платформата събере екипа и реализира проекта, в който се включват: Sofia Session Orchestra, басистът Тони Пиперов от Full Circle, невероятният Джейми Рашед, който сега обира симпатиите в „Гласът на България“, мега талантливите Дани Димитров и Ева-Мария от Deep Zone Project и още много други музиканти, които може да видите и призовете за нестандартна битка във:
„ВОЙНАТА НА ИНСТРУМЕНТИТЕ“ – WAR OF THE INSTRUMENTS
Повече за Александър Костов
Александър Костов е роден в Пловдив. Кариерата му на композитор започва още когато е на 17 години. Завършва Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство в гр. Пловдив със специалност „Композиция“, в класа на проф. Димитър Тъпков и проф. Велислав Заимов. Днес той работи в свое звукозаписно студио в София, част е от екипа на семплинг компанията Strezov Sampling и на компанията Four For Music Ltd.
Сред заглавията, за които е композирал музика, са филмите „Писма от Антарктида“, „Белези“, „Корпус за бързо реагиране“, „Кайн“ /който печели награда за най-добра филмова музика през 2014 година на международния студентски филмов фестивал „Нова вълна“/, „SMART Коледа“, „Блян за щастие“, „Падаща Звезда“, много реклами и игрите Don Zombie, Project Frox: 12 stages of suffering, Хановете, Timber Slash, Pop’em All, Zone of risk.